Үзэл бодол
Б.Баянжаргал: Бид Жэжүгийн аялалыг 12 жил хамгийн хямдаар зохион байгуулж байна

Аялал жуулчлалын улирал эхэлж байгаатай холбоотойгоор Монголчуудын сүүлийн үед ихэд сонирхох болсон шууд нислэгтэй аялалыг түлхүү зохион байгуулж байгаа “АэрМаркет Холидэй” компаний гүйцэтгэх захирал Бямбадоржийн Баянжаргалтай ярилцлаа.
-Юуны өмнө компаниа танилцуулна уу?
“АэрМаркет Холидэй” компани аялал жуулчлалын үйл ажиллагаа эрхлэн явуулдаг, тэр дундаа чартер буюу захиалгат нислэгээр аялал зохион байгуулдаг гэдгээрээ бусад аяллын компаниас ялгарах онцлогтой
-Сүүлийн үед чартер нислэгтэй аяллууд олшрох болжээ. Ийм аялалын давуу талууд нь юу вэ?
Олон давуу тал байна. Үндэсний авиакомпаниуд болох МИАТ, Изнис аэрвэйс, Хүннү Аэр гээд авиакомпаниудаасаа онгоц түрээслэн авч аялал гаргадаг. Энэ нь үндэсний компаниа дэмжиж байгаа хэрэг юм.
Өвлийн улиралд дулаан оронлуу шууд нислэг гаргаснаар олон дамжин нисэж цаг хугацаа алдахгүй, мөн дамжин нислэгийн үнээс харьцангүй хямд зардлаар аялах боломж олгодог. Жишээ нь өвөл бол Арабын Нэгдсэн Улсын Дубай хот, Филиппиний Сэбү арал, Вьетнамын Ханой, Начянг, Индонезийн Бали арал гээд дамжин нислэгээр 1-2 хоног зарцуулж очдог хотуудруу шууд нислэгээр 5-9 цаг нисч цаг хугацаа, мөнгөө хэмнэнэ. Богино хугацаанд -30 хэмээс +30 хэмийн халуун оронд бууж аялал шууд эхэлдэг.
Зуны улиралд нислэгийн компаниудын онгоцны суудал гадаадаас ирэх жуулчдаар дүүрч, ачаалалттай байдаг учраас Япон, Хятад, Солонгос жуулчдыг мөн чартер нислэгээр авч, очих онгоцондоо Монгол аялагчдаа зөрүүлж суулгаж аялуулдаг тул Монгол аялагчдын хувьд маш хямдаар энэ чиглэлүүдийн аялалыг санал болгож чаддаг. Ингэж зөрж жуулчин авдаг Жэжү арлын нислэгийг 12 жил тасралтгүй хийж байна. Жилд багадаа 3 удаагийн онгоц түрээслэн аялал гаргадаг, тиймээс ч энэ чиглэлд аяллын чанараар хамгийн шилдэгт ордог.
- Солонгосруу аялахыг хүсдэг Монголчуудын хувьд виз бараг л “шүдний өвчин” нь болдог. Гэтэл Жэжү арлын аялалд виз хэрэггүй гэдгийг тайлбарлаач?
Бүх улсын иргэд визгүй 30 хоног аялж болдог Солонгосын ганц бүс нутаг л даа. Сөүл болон Бусанаар дамжиж очих бол виз заавал авах шаардлагатай. Монголчуудын хувьд визгүй зорчих 2 боломжтой чиглэл байгаа. 1 нь Бээжингээр дамжин нисэх, нөгөөх нь шууд нислэгээр УБ-аас Жэжү нисэх нислэг юм. Бээжингээр очих тийз нь дангаараа 2,1 сая байдаг бол шууд нислэгтэй аяллын бүх зардал багтаад 2,2 сая байдаг гэхээр зөрүү нь тодорхой харагдаж байгаа байх.
- Жэжү арал юугаараа онцлог болоод Солонгосын аялал жуулчлалын тэргүүлэгч бүс болчихвоо?
Бүх улсын иргэдийг визгүй болгосон нь хамгийн их нөлөөлдөг байх, мөн улсаас нь бодлогоор аялал жуулчлалаа маш их дэмждэг. Нутгийн иргэдийн 90% нь аялал жуулчлалын салбарт шууд болон шууд бусаар хамааралтай хамтран ажилладаг гэсэн судалгаа байдаг. Арал дээр үйлдвэр байхгүй гэж өөрсдөөрөө их бахархана. Арлын бүх үзвэр үйлчилгээг үзье гэвэл бүтэн жил зарцуулах байх шүү.
-Танай шууд нислэгтэй аяллаар явбал яг ямар сонирхолтой хөтөлбөрүүдэд хамрагдах вэ?
12 жилийн турш аялал хийхдээ дандаа ижил хөтөлбөрөөр аялал хийнэ гэж байхгүй. Жил бүр Монгол хүнд юу таалагдах уу, ямар зүйл шинээр нэмэгдсэн байна гээд судалж нэмж хасаад шилдэг гэсэн бүрийг л хэдхэн хоногт аль болох үзүүлхээр оруулдаг. Энэ олон жил ганц үзвэр огт өөрчдөгдөөгүй нь Монгол Морин Цирк л байгаа. Тоглолтонд 100% монгол хүүхэд, залуус оролцдог тул үзсэн хэн ч байсан тэднээр бахархаж, огшиж байдаг. Солонгосчууд ч гэсэн Жэжү аралд очвол заавал үзэх жагсаалтандаа дээгүүрт оруулсан байдаг үзвэр.
-Жэжүгийн шууд нислэгтэй аялалд оролцохыг хүсвэл юуг анхаарах ёстой вэ?
Гадаал паспорт 6 сараас дээш хүчинтэй байх, өмнө нь Солонгосын визний зөрчил гаргаж байгаагүй байх гэсэн шаардлагууд л тавигддаг.
- Монголчууд далайн эрэгт амрах, устай холбоотой хөтөлбөрүүдэд оролцох, казинодох, шопингдох сонирхол ихтэй байдаг. Хөтөлбөрт энэ зүйлс багтсан уу?
Хамгийн чухал нь далайн эрэг, наран шарлагийн газар очих, энэ нь хөтөлбөрт байгаа. Мөн усан онгоцонд сууж аралтай танилцах ч багтдаг. Наран шарлагын газар нь 6 сарын 1 нээс 10 сарын 1 хүртэл ажилладаг болохоор тухайн орны аялал жуулчлалын оргил үеэр нь аялуулдаг гэсэн үг. Казино, шоппинг хөтөлбөрт албан ёсоор багтдаггүй, аялагчдад 1 бүтэн өдрийг чөлөөт өдөр гэж өгдөг, тэр өдөр сонголтоороо эдгээрийг хийж болно.
- Унаа бол шууд нислэг учир ойлгомжтой байна. Харин буух буудал болон, хоол хүнс нь аялалын тав тухын салшгүй хэсэг. Энэ тал дээр хэрхэн анхаардаг вэ?
Дийлэнхи Монгол хүмүүс Солонгос хоолонд дуртай байдаг, гэхдээ нийтээрээ биш тул халуун ногоотой эсвэл далайн бүтээгдэхүүнтэй хоолны сонголт оруулдаггүй. Халуун ногоогүй, мах их орсон аль болох буффет хоол нилээн түлхүү оруулсан байдаг тул хоолны сонголт дээр асуудалгүй.
Зочид буудлын сонголт дээр Монгол аялагчдын хүсэлд нийцүүлж дотроо бассейнтай буудал сонгодог. Мөн буудал нь дэлгүүр, хоолны газар, залуучуудын гудамжтай ойрхон хотын төвд байрлалтай. Түүнээс гадна далайн эрэг, наран шарлагын газар луу таксигаар 8000 вон гардаг бөгөөд чухал гэсэн бүх зүйлтэй ойрхон шинэ 4 одтой буудал.
- Зиа ярилцаж байгаа надад ч явмаар санагдаж эхэллээ. Хэзээ хэзээ аялах боломжтой вэ?
Жилд шууд нислэгийг 2-3 удаа л захиалж хийдэг, бас яг Солонгост жуулчны улирлаар нь тааруулж нисдэг. Одоо хамрагдах боломжтой нь 7 сарын 11-нээс 15 нд наадмын урт амралтаар дараагийх нь 8 сарын 8 наас 13 нд 6 өдрийн аялалд хамрагдаж болно
- Аялахаар шийдсэн хүмүүс танайхтай яаж холбогдох вэ?
Их дэлгүүрийн урд байрлах АэрМаркет билетийн касстай байранд ирж бүртгүүлж болно. Утсаар 77009900, 99083650, 88050850, 99104650 дугааруудаас асууж тодруулж бас болно.
-Ярилцсанд баярлалаа. Аялагч болгон тань сэтгэл хангалуун байх болтугай.
Г.Ариунчулуун
Үзэл бодол
Б.Мөнхтамир: Улаанбаатар-Бээжин чиглэлийн нислэгээ 26 хувиар, бусад чиглэлд 10-15 хувь хямдрууллаа
МИАТ ТӨХК-ийн гүйцэтгэх захирал Б.Мөнхтамиртай ярилцлаа.
-МИАТ ТӨХК тийзийн үнээ 10-26 хувь бууруулж, борлуулалтаа эхлүүлсэн. Тийзийн үнийг бууруулснаар суудал дүүргэлт нэмэгдэнэ. Хямдарч байгаа тийзийн үнэ тогтмол байх уу?
-Энэ хямдрал нь маркетинг биш. МИАТ ТӨХК нь үндсэн тарифтаа 2011 оноос өөрчлөлт оруулаагүй байсан. Улирлын чанартай, суудал дүүргэлт нэмэгдүүлэх, хямдрал, урамшууллыг зарим үед гаргаж байсан. 0-16 насны хүүхдийг үнэгүй тээвэрлэх, зарим тохиолдолд 1+1 ачаа зэрэг урамшууллуудыг зарладаг. Өнөөдрийн зарлаж байгаа гол асуудал бол ХЯМД ТИЙЗ-ХҮРТЭЭМЖТЭЙ НИСЛЭГ зорилтын хүрээнд үндсэн тарифаа буулгаж байгаа юм. Тэгэхээр байнгын, тогтмол хэрэгжинэ.
-Яагаад одоо хямдруулж байна вэ. Өмнө нь хямдруулах боломж байгаагүй юу. Тийзийн үнэ бууруулснаар МИАТ ТӨХК алдагдал хүлээх үү?
-Монгол Улсын Засгийн газраас Агаарын тээврийн либералчлалд эрчимтэй анхаарч байна. Хоёрдугаарт, аялал жуулчлалыг дэмжих зорилготой. Аялал жуулчлал хөгжих тусам Монгол Улсад үр өгөөжтэй байна. Ингэхээр бид зорчигч урсгалыг нэмэгдүүлэх, жуулчдыг татах гол зүйл бол тийзийн үнэ, ая тухтай байдал, үйлчилгээгээ сайжруулах.
Мэдээж үнээ бууруулаад, алдагдалтай ажиллаж болохгүй. Зардлаа бууруулах зайлшгүй шаардлага гарсан. МИАТ ТӨХК-аас гарч байгаа нийт зардлын 30 орчим хувийг шатахуун эзэлдэг. Том онгоц нэг цаг нислэг үйлдэхэд 7 тонн шатахуун зарцуулдаг.
Тийзийн үнэ бууруулах боломжтой болсон эхний шалтгаан нь шатахуунаа экспортлогч орнуудаас шууд худалдаж авах боломжтой болсон. Тодруулбал, 2022 оны есдүгээр сараас Монголын төрийн өмчийн “Эрчис ойл” компаниар дамжуулан ОХУ-ын “Роснефьт” компаниас шатахууныг хямдралтай үнээр шууд авч байгаа. Ингээд шатахууны зардлаа бууруулснаар, тийзийн үнэ бууруулах боломж бүрдсэн.
Хоёрдугаарт, олон талт яриа, хэлэлцээ хийсний үр дүнд онгоцны түрээсээ тодорхой хувиар хямдруулж чадсан. Мөн МИАТ ТӨХК-ийн нийт ажилчдаасаа зардал хэмнэх, нэмэлт орлого олж болох санал, асуулга явуулж 354 санал авснаас 66 ажлыг хэрэгжүүлсэн. Үр дүнд нь 2022 онд 40 тэрбум төгрөгийг хэмнэсэн.
Ингээд үндсэндээ зардлуудаа хэмнэснээс, тарифаа бууруулах боломжтой болсон.
-Аль чиглэлд хямдарч байна вэ?
-Бээжин, Франкфурт, Истанбул, Хонгконг, Сөүл, Бусан, Токио гэсэн 7 чиглэлийн нислэгээ 10-26 хувиар хямдруулсан. Улаанбаатар-Бээжин чиглэлд 1.189.600 төгрөгөөс 881 мянган төгрөг болгож, 26 хувиар бууруулсан. Чиглэлүүдээс хамаарч тийзийн үнэ өөр өөр байгаа. Мөн зорчигчид нислэгээ төлөвлөж, эрт захиалбал хямд тийзээр зорчих боломжтой.
-Цар тахлын дараа агаарын тээврийн хэлэлцээр, шинэ гарцууд нэмэгдэж байна. Шинээр бойжуулж байгаа чиглэлүүд бий юу?
-Манай улс бол далайд гарцгүй буюу landlocked, хоёр их гүрний дунд оршдог улс. Тэгэхээр бидний хувьд агаарын тээврийн салбар онцлогтой. Монгол Улсад агаарын тээвэрлэгч байна гэдэг үйл ажиллагаа явуулахад нэгдүгээрт, үндэсний аюулгүй байдалтай зайлшгүй холбоотой. Агаарын тээврийн гарцтай байна далайн гарцыг орлуулж байгаа хэрэг.
Монгол Улсын хүн ам бусад улстай харьцуулахад маш бага. Тэгэхээр бидний зах зээл бол маш жижигхэн. 3 сая 300 мянган хүнтэй зах зээлд 20, 30 онгоцтой үйл ажиллагаа явуулах ямар ч боломжгүй.
Монгол Улсын Засгийн газраас явуулж байгаа Шинэ сэргэлтийн бодлого, Агаарын тээврийн либералчлал, үнийн хүртээмжтэй байдлыг дэмжиж байгаа нь зах зээлээ тэлэх гэж хичээж байгаа зорилго юм. Цар тахлаас хойш олон улстай агаарын тээврийн хэлцлүүдийг хийлээ.
Катар, Кувейт, Сөүл, Турк, АНУ-тай агаарын харилцааны хэлэлцээр байгуулсан байна. Агаарын зорчигч урсгалаа нэмэгдүүлэх, бизнесээ амьдрах чадвартай байлгах гол зорилготой. Энэ жижигхэн зах зээл дээр өрсөлдөхийн тулд агаарын тээврийн зорчигч компаниуд сүлжээгээ л тэлэх ёстой байдаг.
Өнөөдөр дэлхийн 189 улс руу нислэг үйлдэ боломжгүй. Одоогоор МИАТ ТӨХК 7 улсын 13 чиглэл рүү нисэж байна. Энэ нислэгүүдийг цаашаа задрах ямар боломж байна гэдгийг харах хэрэгтэй байдаг. Өнөөдөр Дубай нисье гэвэл нислэггүй, Истанбулаар дамжина. АНУ-руу шууд ниснэ гэвэл Сөүл, Токио, Франкфуртаар дамжин нислэгийн сүлжээг ашиглан дамжиж нисэх боломжтой.
Цөөн хүн амтай манай улсын хувьд сүлжээгээ тэлж байж л агаарын тээврийн салбараа авч үлдэх боломжтой. Үүний хүрээнд, БНТУ-ын Туркиш Эйрлайнс компанитай хамтран Европын 9 чиглэл рүү нислэг үйлдэх код-шейр гэрээг амжилттай байгуулж чадсан. 500 онгоцтой агаарын тээвэрлэгч компани, тавхан онгоцтой МИАТ ТӨХК-ийг тоож гэрээ хийнэ гэдэг Засгийн газрын бодлогын үр дүн. Нөгөө талдаа харилцааны асуудал. Ойлголцож чадалгүй л өдий хүрсэн байдаг. Туркиш Эйрлайнс компани 10 гаруй жилийн өмнөөс Истанбул-Улаанбаатар чиглэлд нислэг үйлдсэн. Гэтэл энэ хугацаанд дээрх ажлыг хийх байсан ч нэг талдаа гарч, ойлголцолд хүрч чадаагүй байсан.
Код-шейр буюу аяллын дугаар хамтран эзэмших зохицуулалтаар МИАТ ТӨХК Туркиш Эйрлайнсаар дамжуулаад европын 9, АНУ-ын хоёр хот руу нислэг үйлдэж эхэлсэн. Эргээд Туркиш Эйрлайнс Азийн хоёр чиглэлд өөрийн аяллын кодыг тавиад явж байна.
Иймэрхүү байдлаар харилцаагаа тэлж, харилцан ашигтай хамтран ажиллах л зорилготой.
АНУ-тай “Open Sky” хэлэлцээр байгуулснаар Korean Air компаниар дамжуулаад АНУ-ын гурван хот руу код шейр буюу аяллын дугаар хамтран эзэмшиж шууд нислэг үйлдэхээр бэлтгэл ажил хангаж байна. Цаашлаад хамтын ажиллагаа өргөжүүлж байж нислэгийнхээ сүлжээг тэлнэ. Мөн транзит зах зээлийг тэлэх чухал байна.
-Тухайлбал?
-Транзит зах зээлийг хөгжүүлэх томоохон ажлуудыг хийж байгаа. Үүний хүрээнд ганцхан Улаанбаатараас эхлэлтэй биш Франкфуртаас Европ Азийг холбосон транзит тээврүүдийг голчлон хөгжүүлж байна. Франкфуртаас дамжин Сөүл, Токио, Хонгконг, Бээжин, Сингапур руу явахдаа Улаанбаатараар дамжин явах нөхцлийг бүрдүүлж үнийг бууруулж байна.
-Цаашид шинэ чиглэл нээх боломж бий юү?
-Агаарын тээвэрлэгч компаниуд шинэ чиглэл нээгээд шууд ашигтай ажиллах боломжгүй байдаг. Чиглэлээ бойжуулаад хүнд хүрсний дараа нислэгийн давтамжаа нэмээд явдаг. Тодорхой жишээ хэлбэл, 2017 онд Улаанбаатараас Бангконг чиглэлд 7 хоногт хоёр удаа нислэг үйлддэг байсан. Өнөөдөр 7 хоногийн 6 өдөр нисэж байна. Зургаан жилийн дараа энэ чиглэл тогтож байна гэсэн үг. Яг үүнтэй ижил шинэ чиглэл нээнэ гэдэг нь маш урт хугацааны судалгаа, тооцоон дээр үндэслэж байж хийдэг.
Өнгөрсөн наймдугаар сард Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнийн АНУ-д хийсэн айлчлалын үр дүнд “Open Sky” хэлэлцээрийг байгуулсан. 2024 онд АНУ-руу шууд нислэг үйлдэх бэлтгэл ажлыг бүрэн хангахаар ажиллаж байна. Монгол Улс өөрөө АНУ-ын аюулгүй ажиллагааны шаардлагыг хангах ёстой.
АНУ-ын аюулгүй ажиллагааны байгууллага, нислэгийн аюулгүй ажиллагааны байгууллагууд Монгол Улсад ирээд хяналт , шинжилгээ хийн дүгнэлтээ гаргана.
Нөгөө талаас шаардлагыг хангаж байна гэж үзсэн тохиолдолд МИАТ ТӨХК АНУ-руу шууд нислэг үйлдэхэд бэлэн.
Дараа нь Бүгд Найрамдах Социалист Вьетнам улсын Хо Ши Мин хотыг нислэгийг тогтмолжуулахаар чартер нислэгүүдийг хийж бэлтгэл ажил хангаж байна. Сингапур, Австралийн зарим хот руу нислэг үйлдэх төлөвлөгөөтэй ажиллаж байна. Бусад шууд нислэг үйлдэх боломжтой цэгүүд рүү код-шейр хийх хэлэлцээрийг батлахаар ажиллаж байгаа.
Эх сурвалж: ЗТХЯ
Үзэл бодол
Л.Оюун-Эрдэнэ: Аялал жуулчлалын гол бүс Ханх-Хатгал чиглэлд хатуу хучилттай авто зам тавина
Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ Хөвсгөл аймгийн иргэдтэй уулзаж “Шинэ сэргэлтийн реформ” илтгэлээ танилцуулж, Засгийн газраас хэрэгжүүлж буй бодлого, түүний үр дүн, улс орны нийгэм, эдийн засгийн нөхцөл байдлын талаар мэдээлэл өглөө.
Ирэх оны төсвийн төслийг боловсруулж буй энэ үед аймаг бүрд Ерөнхий сайд, танхимын сайд нарын хамт очиж асуудлыг судлаад саналыг нь тусгаж байна. Өнгөрсөн хугацаанд улс оронд бий болсон хүндрэлүүдийн шалтгаан, хөгжлийг хязгаарлагч хүчин зүйлсийг арилгахад чиглэсэн “Шинэ сэргэлтийн бодлого” эхнээсээ үр дүнгээ өгч байна. Ялангуяа “5Ш” ажиллагаа, Хөгжлийн банкны чанаргүй зээлийг төлүүлэхэд анхаарч, нүүрсний экспортыг ил болгож, боомтуудыг төмөр замаар холбох ажлын үр дүн гарч байгааг тэрбээр онцоллоо.
Эдийн засгийн 93 хувь нь уул уурхайгаас хамаарч байгаа өнөөгийн бүтцийг задлах нь чухал. “Эрдэнэт” үйлдвэрийг төрийн мэдэлд авснаар анх удаа энэ онд 1,8 их наяд төгрөгийг төсөвт төвлөрүүлсэн. ОюуТолгойн 2.3 тэрбум ам.долларын өрийг тэглүүлсэн. Нүүрсний худалдааг цахимжуулж, үнийг ил тод болгосноор валютын нөөц өнөөдрийн байдлаар 3.9 тэрбум ам.доллар болсон. Энэ бүхний үр дүнд 2023 оны төсвийн орлого батлагдсан дүнгээс 1.7 их наяд төгрөгөөр давсныг Ерөнхий сайд дурдлаа.
Цаашид “Шинэ сэргэлтийн 5 цагариг”-ийг хэрэгжүүлснээр 21 аймгийг бүсчлэн хөгжүүлж, “Мянганы зам”-ын дараагийн үе шат буюу аймгуудыг хооронд нь, боомтуудыг авто замаар холбож, дулаан цахилгаанаар бүрэн хангах боломж бүрдэж, эрчим хүч, дулаан цахилгаан, авто зам, төмөр замын сүлжээ нэмэгдэнэ гэлээ.
Хөвсгөл аймгийн иргэдийн уулзалтад 600 гаруй хүн оролцож, 70 гаруй нь санал, хүсэлтээ илэрхийлж, Ерөнхий сайд болон салбарын сайд нар асуултад нь хариуллаа. Хөвсгөл аймгийг аялал жуулчлал, хөдөө аж ахуйн чиглэлээр хөгжүүлэх Засгийн газрын зорилт, авлигын эсрэг Ерөнхий сайдын эхлүүлсэн тэмцлийг дэмжиж буйгаа иргэд хэлсэн бөгөөд орон нутгийн чанартай асуудлыг түлхүү хөндлөө. Өөрийгөө санхүүжүүлэх боломжтой аймгуудын нэг нь Хөвсгөл. Тиймээс боломж бүхнээ ашиглах ёстойг Ерөнхий сайд хэллээ.
137 мянган хүн амтай тус аймгийн сургууль, цэцэрлэгийн хүртээмжийг нэмэгдүүлэх, цалин, тэтгэвэр, тэтгэмжийн нэмэгдлийг инфляцтай уялдуулж индексжүүлэх, малын эмч ховордсонд төрийн бодлогоор анхаарах, тариалан эрхлэгчдийг дэмжих, төрийн албаны шинэчлэлийг эрчимжүүлэх, нисэх буудлыг олон улсын зэрэглэлтэй болгох, Хөгжимт драмын театрын барилгын ажилд анхаарах, Ханх-Хатгал чиглэлд хатуу хучилттай зам тавих, “Бэлтэс Мөрөн” компанид мөнгөө алдсан иргэд хохирлоо хэрхэн барагдуулах нь тодорхой бус болсон зэрэг санал, хүсэлтийг иргэд гаргав. Монгол Улсын төсвийн хөрөнгө оруулалтаар 2024 онд Хөвсгөл аймагт хэрэгжүүлэх төсөл, арга хэмжээний саналыг иргэдээс авсан юм. Үүнээс гадна тус аймгийн ИТХ-аас тулгамдсан томоохон гурван асуудлыг ирэх оны төсөвт тусгуулахаар эрэмбэлсэн байна. Үүнд,
-Хөвсгөл аймгийн Дулааны станцыг өргөтгөх
-“Шинэ сэргэлтийн бодлого”-ын Боомтын сэргэлтийн хүрээнд Ханх-Хатгал чиглэлд хатуу хучилттай авто зам барих санхүүжилтийг төсөвт тусгуулах саналыг Ерөнхий сайд дэмжихээ илэрхийлэв. Мөн иргэдийн саналын дагуу Хатгал сумын зураг, төсөв нь бэлэн болсон бүх төслийн санхүүжилтийг ирэх оны төсөвт суулгах, Ахмадын төвийн шинэ байр болон тус аймгийн Хөгжимт драмын театрын барилгын санхүүжилтийг төсөвт нэмж тусгахаар боллоо.
Үзэл бодол
Ц.Цолмон: Ойрын өдрүүдэд Улаанбаатар хотын нутаг дэвсгэрээр цас орохгүй
Уржигдар шөнө Улаанбаатар хотын уулархаг бүсэд нойтон цас орсон. Тиймээс нийслэлийн нутаг дэвсгэр дэх цаг агаарын урьдчилсан төлөв байдлын талаар Цаг уур, орчны шинжилгээний газрын синоптик инженер Ц.Цолмонгоос тодрууллаа.
-Ойрын өдрүүдэд Улаанбаатар хотын цаг агаар ямар байх вэ?
-Есдүгээр сарын 25-нд нийслэлийн нутаг дэвсгэрээр бороо орж, есдүгээр сарын 26-нд шилжих шөнө уулархаг хэсэгт нойтон цас орсон. Өнөө шөнөдөө ялимгүй хур тунадас орж, ойрын тав хоногт агаарын температур шөнөдөө 1 хэм дулаан, өдөртөө 7-10 хэмийн дулаан байна. Ойрын өдрүүдэд Улаанбаатар хотын нутаг дэвсгэрээр цас орохгүй. Харин өнөө шөнөөс эхлэн баруун аймгийн нутгаар буюу Баян-Өлгий, Ховд, Завхан аймагт их хэмжээний цас орж, аюултай үзэгдлийн хэмжээнд хүрэх төлөвтэй байгаа. Тиймээс иргэд, тээвэрчид шаардлагагүй тохиолдолд дээрх чиглэлд зорчихгүй байх, зорчих тохиолдолд техникийн бүрэн бүтэн байдлыг сайтар хангахыг зөвлөж байна.
-Цас хэр хэмжээгээр орсон тохиолдолд аюултай үзэгдэлд тооцдог вэ?
-Цас 5-10 мм-ийн зузаантай орсон бол аюултай үзэгдэл, 10 мм-ээс дээш зузаантай байвал гамшигт үзэгдэлд ордог.
-Өнөөдрөөс хүйтэрч эхэлж байна. Ирэх өдрүүдэд дулаарах уу?
-Есдүгээр сарын 29-нөөс нутгийн өмнөд хэсгээр, есдүгээр сарын 30-наас ихэнх нутгаар агаарын температур өдөртөө бага зэрэг дулаарах төлөвтэй байна.
-
Цаг үе2019/06/28
Үс шинээр үргээлгэх буюу засуулбал жаргал үргэлжид ирнэ
-
Үзэл бодол2022/02/18
О.Оджаргал: Явган хүний зам хамгийн аюулгүй байх ёстой
-
Цаг үе2020/06/13
Архангай аймгийн хэмжээнд 1804.8 мянган толгой эх мал төллөжээ
-
Үзэл бодол2021/02/05
Коронавируст халдварын нөхцөл байдлын талаар мэдээлж байна /2021.02.05/
Сэтгэгдэл