Үзэл бодол
Б.Баянжаргал: Бид Жэжүгийн аялалыг 12 жил хамгийн хямдаар зохион байгуулж байна
Аялал жуулчлалын улирал эхэлж байгаатай холбоотойгоор Монголчуудын сүүлийн үед ихэд сонирхох болсон шууд нислэгтэй аялалыг түлхүү зохион байгуулж байгаа “АэрМаркет Холидэй” компаний гүйцэтгэх захирал Бямбадоржийн Баянжаргалтай ярилцлаа.
-Юуны өмнө компаниа танилцуулна уу?
“АэрМаркет Холидэй” компани аялал жуулчлалын үйл ажиллагаа эрхлэн явуулдаг, тэр дундаа чартер буюу захиалгат нислэгээр аялал зохион байгуулдаг гэдгээрээ бусад аяллын компаниас ялгарах онцлогтой
-Сүүлийн үед чартер нислэгтэй аяллууд олшрох болжээ. Ийм аялалын давуу талууд нь юу вэ?
Олон давуу тал байна. Үндэсний авиакомпаниуд болох МИАТ, Изнис аэрвэйс, Хүннү Аэр гээд авиакомпаниудаасаа онгоц түрээслэн авч аялал гаргадаг. Энэ нь үндэсний компаниа дэмжиж байгаа хэрэг юм.
Өвлийн улиралд дулаан оронлуу шууд нислэг гаргаснаар олон дамжин нисэж цаг хугацаа алдахгүй, мөн дамжин нислэгийн үнээс харьцангүй хямд зардлаар аялах боломж олгодог. Жишээ нь өвөл бол Арабын Нэгдсэн Улсын Дубай хот, Филиппиний Сэбү арал, Вьетнамын Ханой, Начянг, Индонезийн Бали арал гээд дамжин нислэгээр 1-2 хоног зарцуулж очдог хотуудруу шууд нислэгээр 5-9 цаг нисч цаг хугацаа, мөнгөө хэмнэнэ. Богино хугацаанд -30 хэмээс +30 хэмийн халуун оронд бууж аялал шууд эхэлдэг.
Зуны улиралд нислэгийн компаниудын онгоцны суудал гадаадаас ирэх жуулчдаар дүүрч, ачаалалттай байдаг учраас Япон, Хятад, Солонгос жуулчдыг мөн чартер нислэгээр авч, очих онгоцондоо Монгол аялагчдаа зөрүүлж суулгаж аялуулдаг тул Монгол аялагчдын хувьд маш хямдаар энэ чиглэлүүдийн аялалыг санал болгож чаддаг. Ингэж зөрж жуулчин авдаг Жэжү арлын нислэгийг 12 жил тасралтгүй хийж байна. Жилд багадаа 3 удаагийн онгоц түрээслэн аялал гаргадаг, тиймээс ч энэ чиглэлд аяллын чанараар хамгийн шилдэгт ордог.
- Солонгосруу аялахыг хүсдэг Монголчуудын хувьд виз бараг л “шүдний өвчин” нь болдог. Гэтэл Жэжү арлын аялалд виз хэрэггүй гэдгийг тайлбарлаач?
Бүх улсын иргэд визгүй 30 хоног аялж болдог Солонгосын ганц бүс нутаг л даа. Сөүл болон Бусанаар дамжиж очих бол виз заавал авах шаардлагатай. Монголчуудын хувьд визгүй зорчих 2 боломжтой чиглэл байгаа. 1 нь Бээжингээр дамжин нисэх, нөгөөх нь шууд нислэгээр УБ-аас Жэжү нисэх нислэг юм. Бээжингээр очих тийз нь дангаараа 2,1 сая байдаг бол шууд нислэгтэй аяллын бүх зардал багтаад 2,2 сая байдаг гэхээр зөрүү нь тодорхой харагдаж байгаа байх.
- Жэжү арал юугаараа онцлог болоод Солонгосын аялал жуулчлалын тэргүүлэгч бүс болчихвоо?
Бүх улсын иргэдийг визгүй болгосон нь хамгийн их нөлөөлдөг байх, мөн улсаас нь бодлогоор аялал жуулчлалаа маш их дэмждэг. Нутгийн иргэдийн 90% нь аялал жуулчлалын салбарт шууд болон шууд бусаар хамааралтай хамтран ажилладаг гэсэн судалгаа байдаг. Арал дээр үйлдвэр байхгүй гэж өөрсдөөрөө их бахархана. Арлын бүх үзвэр үйлчилгээг үзье гэвэл бүтэн жил зарцуулах байх шүү.
-Танай шууд нислэгтэй аяллаар явбал яг ямар сонирхолтой хөтөлбөрүүдэд хамрагдах вэ?
12 жилийн турш аялал хийхдээ дандаа ижил хөтөлбөрөөр аялал хийнэ гэж байхгүй. Жил бүр Монгол хүнд юу таалагдах уу, ямар зүйл шинээр нэмэгдсэн байна гээд судалж нэмж хасаад шилдэг гэсэн бүрийг л хэдхэн хоногт аль болох үзүүлхээр оруулдаг. Энэ олон жил ганц үзвэр огт өөрчдөгдөөгүй нь Монгол Морин Цирк л байгаа. Тоглолтонд 100% монгол хүүхэд, залуус оролцдог тул үзсэн хэн ч байсан тэднээр бахархаж, огшиж байдаг. Солонгосчууд ч гэсэн Жэжү аралд очвол заавал үзэх жагсаалтандаа дээгүүрт оруулсан байдаг үзвэр.
-Жэжүгийн шууд нислэгтэй аялалд оролцохыг хүсвэл юуг анхаарах ёстой вэ?
Гадаал паспорт 6 сараас дээш хүчинтэй байх, өмнө нь Солонгосын визний зөрчил гаргаж байгаагүй байх гэсэн шаардлагууд л тавигддаг.
- Монголчууд далайн эрэгт амрах, устай холбоотой хөтөлбөрүүдэд оролцох, казинодох, шопингдох сонирхол ихтэй байдаг. Хөтөлбөрт энэ зүйлс багтсан уу?
Хамгийн чухал нь далайн эрэг, наран шарлагийн газар очих, энэ нь хөтөлбөрт байгаа. Мөн усан онгоцонд сууж аралтай танилцах ч багтдаг. Наран шарлагын газар нь 6 сарын 1 нээс 10 сарын 1 хүртэл ажилладаг болохоор тухайн орны аялал жуулчлалын оргил үеэр нь аялуулдаг гэсэн үг. Казино, шоппинг хөтөлбөрт албан ёсоор багтдаггүй, аялагчдад 1 бүтэн өдрийг чөлөөт өдөр гэж өгдөг, тэр өдөр сонголтоороо эдгээрийг хийж болно.
- Унаа бол шууд нислэг учир ойлгомжтой байна. Харин буух буудал болон, хоол хүнс нь аялалын тав тухын салшгүй хэсэг. Энэ тал дээр хэрхэн анхаардаг вэ?
Дийлэнхи Монгол хүмүүс Солонгос хоолонд дуртай байдаг, гэхдээ нийтээрээ биш тул халуун ногоотой эсвэл далайн бүтээгдэхүүнтэй хоолны сонголт оруулдаггүй. Халуун ногоогүй, мах их орсон аль болох буффет хоол нилээн түлхүү оруулсан байдаг тул хоолны сонголт дээр асуудалгүй.
Зочид буудлын сонголт дээр Монгол аялагчдын хүсэлд нийцүүлж дотроо бассейнтай буудал сонгодог. Мөн буудал нь дэлгүүр, хоолны газар, залуучуудын гудамжтай ойрхон хотын төвд байрлалтай. Түүнээс гадна далайн эрэг, наран шарлагын газар луу таксигаар 8000 вон гардаг бөгөөд чухал гэсэн бүх зүйлтэй ойрхон шинэ 4 одтой буудал.
- Зиа ярилцаж байгаа надад ч явмаар санагдаж эхэллээ. Хэзээ хэзээ аялах боломжтой вэ?
Жилд шууд нислэгийг 2-3 удаа л захиалж хийдэг, бас яг Солонгост жуулчны улирлаар нь тааруулж нисдэг. Одоо хамрагдах боломжтой нь 7 сарын 11-нээс 15 нд наадмын урт амралтаар дараагийх нь 8 сарын 8 наас 13 нд 6 өдрийн аялалд хамрагдаж болно
- Аялахаар шийдсэн хүмүүс танайхтай яаж холбогдох вэ?
Их дэлгүүрийн урд байрлах АэрМаркет билетийн касстай байранд ирж бүртгүүлж болно. Утсаар 77009900, 99083650, 88050850, 99104650 дугааруудаас асууж тодруулж бас болно.
-Ярилцсанд баярлалаа. Аялагч болгон тань сэтгэл хангалуун байх болтугай.
Г.Ариунчулуун
Үзэл бодол
Д.Амарбаясгалан: Парламентын хяналтыг үйл ажиллагааныхаа соёл болгон төлөвшүүлэх нь чухал
Монгол Улсын Их Хурлын эрхэм гишүүд,
Эрхэм хүндэт Элчин сайд, эрдэмтэн судлаач, зочид төлөөлөгчид өө
Өнөөдөр бид Монгол Улсын ардчилсан засаглалын тулгуур багана болсон парламентын хяналтын тухай, энэ хяналтыг хэрхэн үр дүнтэй хэрэгжүүлэх тухай хэлэлцэхээр чуулаад байна.
Монгол Улсын Их Хурлын 2024 оны ээлжит сонгууль бүсчилсэн, холимог тогтолцоогоор явагдаж, түүний үр дүнд улс төрийн 5 нам, нийгмийн олон бүлгийн төлөөлөл бүхий 126 гишүүнтэй шинэ парламент бүрдээд байна. Бид хууль эрх зүйн орчныг шинэ цагийн хэрэгцээ, шаардлагад нийцүүлэн төгөлдөржүүлэх, ард иргэдийн төрдөө итгэх итгэл, хүлээлтийг бодит болгох, шинэ үеийн парламентыг төлөвшүүлэх томоохон зорилтуудыг тавин ажиллаж эхлээд байна.
Энэ хүрээнд Улсын Их Хурлаас батлагдан гарч буй хуулиуд хүний эрхийг дээдэлсэн, хүн төвтэй үзэл санаа бүхий байх, нийгмийн хурдацтай хөгжлийн шаардлагад нийцүүлэн, эрх зүйн зохицуулалтыг цаг алдалгүй гаргах, хуулийг иж бүрэн зохицуулалттай, тодорхой, ойлгомжтой болгож, хууль болон журмаар зохицуулах харилцааны заагийг зөв тодорхойлох зорилгоор “Гурван төгөлдөршил”-ийн бодлогыг хэрэгжүүлж эхлээд байна.
Улмаар Улсын Их Хурлын гишүүдээс санал авсны үндсэн дээр холбогдох хууль, эрх зүйн орчныг боловсронгуй болгох, үнэлэх, хэрэгжилтийг нь эрчимжүүлэх үүрэг бүхий 54 ажлын хэсэг байгуулагдан ажиллуулж байгаагаас 15 нь Монгол Улсын Их Хурлын хяналтын чиг үүрэгтэй холбоотой ажлын хэсэг юм.
Мөн саяхан батлагдсан Монгол Улсын Их Хурлын 2024-2028 оны үйл ажиллагааны стратеги төлөвлөгөөнд Улсын Их Хурал хууль тогтоомжийг боловсруулах, төлөвлөх, өргөн мэдүүлэх, хэлэлцэх, батлах, биелэлтэд хяналт тавих, тайлагнах бүх үе шатанд нэн тэргүүнд хүн төвтэй үзэл санаанд суурилсан, хүний эрх, эрх чөлөөг хангаж, хамгаалсан байх агуулга, шаардлагыг тавина хэмээн заасан. Үүнээс гадна хууль тогтоомжийн хэрэгжилтэд хяналт тавих байнгын тогтолцоог бэхжүүлж, үр нөлөөг тогтмол судлан, түүнд үндэслэн хуулийг чанаржуулна хэмээн тусгасан.
Монгол Улсын Үндсэн хуулийн Хорин тавдугаар зүйлийн 1.8 дахь хэсэгт “хууль, Улсын Их Хурлын бусад шийдвэрийн биелэлтийг хянан шалгах” онцгой бүрэн эрхийг хуульчилсан байдаг. Өөрөөр хэлбэл, Монгол Улсын Үндсэн хууль, бусад хуулийн биелэлтийг улс даяар зохион байгуулж, хангах Засгийн газрын үйл ажиллагаа, хууль тогтоомжийн биелэлтийг хянан шалгах нь Монгол Улсын Их Хурлын онцгой бүрэн эрх юм.
Монгол Улсын Их Хурлын тухай хуулийн 3 дугаар зүйлд зааснаар “Улсын Их Хурлын үндсэн зорилт нь ард түмний төлөөллийн дээд байгууллагын хувьд ард түмний засаглах эрхийг хангахад орших ба хууль тогтоох, төрийн дотоод, гадаад бодлогын үндсийг тодорхойлох, хууль тогтоомжийн биелэлтийг хянан шалгах үндсэн чиг үүрэгтэй” гэж заасан байдаг. Улмаар Монгол Улсын Их Хурлын хяналт шалгалтын тухай анхдагч хуулийг 2021 оны 12 дугаар сарын 24-ний өдөр баталсан.
Тус хуулиар Монгол Улсын Их Хурлын хянан шалгах бүрэн эрхийг хэрэгжүүлэх арга хэрэгсэл, хууль зүйн үр дагаврыг тодорхойлох, мөн хянан шалгах түр хороо байгуулах эрх зүйн зохицуулалттай болсон. Үүнээс гадна төрийн аудитын байгууллага, Монголбанк, Үндэсний статистикийн хороо, Санхүүгийн зохицуулах хороо, Хүний эрхийн Үндэсний Комисс, Төрийн албаны зөвлөл зэрэг бие даасан, хараат бус байгууллагад түшиглэн, тэдгээрийг хянан шалгах чиг үүргийнх нь хүрээнд Улсын Их Хурлын хянан шалгах үйл ажиллагаанд татан оролцуулах асуудлыг мөн тусгасан байна.
Монгол Улсын Их Хурлаас Үндсэн хуульд 2019 оны 11 дүгээр сарын 14-ний өдөр оруулсан нэмэлт, өөрчлөлтийн дагуу Монгол Улсын Их Хурлын хяналт шалгалтын тухай хуулийн шинэчилсэн найруулгыг 2024 оны 5 дугаар сарын 16-ны өдөр баталсан. Уг хуульд дэлхийн улс орнуудад хэрэгждэг сайн туршлага бүхий зарим зохицуулалтыг тусгасан байна. Тухайлбал, Байнгын хорооддоо төвлөрсөн, хяналт шалгалтыг төлөвшүүлэх зорилгоор, гишүүний саналыг хүлээн авч хэлэлцсэний үндсэн дээр тухайн Байнгын хороо хяналт шалгалтын ажлын хэсэг байгуулах шийдвэр гаргадаг болсон. Улсын Их Хурлаас хийсэн хууль тогтоомжийн биелэлтийн үр дагаврын үнэлгээний тайланг холбогдох Байнгын хороо хүлээн авснаас хойш нэг сарын дотор хэлэлцэн, шаардлагатай гэж үзвэл нэгдсэн хуралдаанд оруулах буюу заавал хэлэлцдэг зохицуулалттай болсон.
Түүнчлэн Парламентын ардчиллыг бэхжүүлэх, хүчтэй сөрөг хүчнийг бүрдүүлэх чиглэлээр хяналт шалгалтын эрх хэмжээг нэмэгдүүлсэн. Жишээ нь цөөнхийн бүлэг төсвийн хяналтын сонсголыг санаачлах, Төсвийн зарлагын хяналтын дэд хорооноос явуулсан хяналтын сонсголын тайлан, түүнд өгсөн санал дүгнэлтээ нэгдсэн хуралдаанд шууд танилцуулах гэх мэт шинэ боломжууд бий болсон.
Нэг үгээр хэлбэл, Монгол Улсын Их Хурлаас хууль тогтоомжийн биелэлтэд системтэй хяналтыг хэрэгжүүлэх нөхцөл бүрэн, хангалттай бүрдсэн. Цаашид бид парламентын хяналтыг үйл ажиллагааныхаа соёл болгон төлөвшүүлэх нь чухал байна. Монгол Улсын Их Хурлын хяналт шалгалт болон түүнд ажлаа хариуцан тайлагнадаг байгууллагуудын хяналт шалгалтын үйл ажиллагаа уялдаа холбоотой, давхардал хийдэлгүй байхад анхаарч, хяналт, үнэлгээг үр нөлөөнд чиглүүлэх нь нэн чухал үүрэгтэй.
Эрхэм гишүүд ээ,
Эрдэмтэн судлаач, салбарын мэргэжилтнүүд ээ
Парламентын хяналтыг үр дүнтэй хэрэгжүүлж, түүний нөлөөг нэмэгдүүлэхэд та бүхний сайн туршлага, оролцоо чухал ач холбогдолтой юм.
Монголын ардчилсан засаглалын үндэс суурийг бэхжүүлэн хамгаалахын төлөө цаашид ч тууштай хамтран ажиллахыг уриалж байна. Мөн парламентын хяналтын үйл ажиллагааг тогтмолжуулах чиглэлээр Улсын Их Хурлын Тамгын газар онцгой анхаарч ажиллахыг чиглэл болгож байна.
Улаанбаатар хот
Үзэл бодол
Д.Амарбаясгалан: Монгол Улсын хөгжлийг урт хугацаанд тогтвортой төлөвлөж, оновчтой бодлого боловсруулахад статистик ус, агаар мэт чухал
БНМАУ-ын Анхдугаар Их Хурлын 1924 оны 11 дүгээр сарын 11-ний өдрийн 3 дугаар тогтоолоор Дотоод явдлын яамны бүтцэд 6 хүний бүрэлдэхүүнтэй Тоо бүртгэх хэлтсийг анх байгуулсан нь орчин цагийн статистикийн албаны эхлэл болсон билээ.
Үндэсний статистикийн хорооны дарга Б.Батдаваа 100 жилийн түүхтэй статистикийн алба улс орон, олон нийтийг чанартай тоон мэдээллээр хангаж, нотолгоонд суурилсан бодлого, шийдвэрийн залгамжийг тасралтгүй хадгалан, статистикийн чадавх, хөгжлөөрөө дэлхийн бусад улс орнуудтай эн зэрэгцэж буйг тодотголоо.
УИХ-ын дарга Д.Амарбаясгалан Улсын Их Хурал, Засгийн газар хэр зэрэг шинжлэх ухааны үндэслэлтэй, нотолгоо баримт дээр суурилсан, цаг үеэ олсон, олон хэмжээст судалгаатай хууль батлан гаргана, төдий чинээ иргэдийн амьдралын хэв маяг, эрэлт хэрэгцээнд нийцсэн, урт настай, чанартай хууль батлагддаг. Тиймээс Монгол Улсын хөгжлийг урт хугацаанд тогтвортой төлөвлөж, оновчтой бодлого боловсруулахад чанартай статистик ус, агаар мэт чухал ач холбогдолтой гэдгийг онцлов. Тэрбээр, дэлхийн улс орнууд их өгөгдөл, хиймэл оюун ухааныг засаглал, шийдвэр гаргалтдаа ашиглаж эхэлсэн учраас энэ хөгжлийн хурдаас манай улс хоцрох ёсгүй гэлээ. Тиймээс статистикийн албаны тогтолцоог хараат бус, технологид суурилсан, мэргэжлийн, чадварлаг болгон хөгжүүлэхэд УИХ-аас анхааран, дэмжин ажиллахаа илэрхийлэв хэмээн Улсын Их Хурлын Хэвлэл мэдээллийн газраас мэдээллээ.
Үзэл бодол
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Шанхайн экспо”-гийн нээлтэд үг хэллээ
БНХАУ-ын Худалдааны яам, Шанхай хотын Ардын Засгийн газраас жил бүр зохион байгуулдаг “Хятадын олон улсын импортын VII экспо”-гийн нээлт өнөөдөр болж, Монгол Улсын Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ оролцож үг хэлэв.
“Шинэ эрин үед ирээдүйгээ хамтдаа хуваалцъя” уриан дор болж буй энэ удаагийн экспогийн нээлтийн ёслолд Пакистан, Серби, Словак, Узбекистан, Малайз, Казахстан зэрэг орны Ерөнхийлөгч, Ерөнхий сайд нарын хамт тэрбээр хүндэт зочноор оролцож байна. Монгол Улс анх удаа Ерөнхий сайдын түвшинд парламентад суудал бүхий улс төрийн бүх намын удирдлага, Улсын Их Хурал, Засгийн газрын зарим гишүүний хамт “Шанхайн экспо”-д өргөн бүрэлдэхүүнтэй, хувийн хэвшлийн олон төлөөлөлтэй оролцож буйгаараа онцлогтой.
Ерөнхий сайд Л.Оюун-Эрдэнэ “Ази, европын стратегийн уулзварт оршдог Монгол Улс энэхүү экспод идэвхтэй оролцох нь хөрш орон БНХАУ төдийгүй бусад улстай эдийн засгийн харилцаа холбоогоо гүнзгийрүүлэх өргөн боломж нээсээр ирсэн. Энэ онд Монгол Улс, БНХАУ-ын хооронд дипломат харилцаа тогтоосны 75 жилийн ой тохиож байгаа. Хоёр улсын худалдааны эргэлт 2023 оны байдлаар 17.6 тэрбум ам.долларт хүрсэн. Цаашид 20 тэрбумд хүргэхээр талууд зорьж байна. Монгол Улс “Алсын хараа-2050”, “Шинэ сэргэлтийн бодлого” зэрэг урт, дунд хугацааны хөгжлийн бодлогоо БНХАУ-ын “Бүс ба Зам” болон “Даян дэлхийн хөгжлийн санаачилга”-тай уялдуулж, “Чайна Энержи”, CNPC буюу Хятадын үндэсний газрын тос, байгалийн хийн корпораци зэрэг томоохон компанитай нүүрс болон эрчим хүчний хосолсон шийдэл, усан цахилгаан станц, төмөр замын төслүүдэд идэвхтэй хамтран ажиллаж байгааг тэмдэглэв.
Мөн Монгол Улсын Засгийн газар асар хурдтай хувьсан өөрчлөгдөж буй энэ цаг үед гурван гол шилжилтийг хийж, шинэ эдийн засгийн бүтцийг бүрдүүлэхээр ажиллаж байна. Нэгдүгээрт, AI хиймэл оюун ухаанд түшиглэсэн цахим, ухаалаг технологийг хөгжлийн хурдасгуур болгох, хоёрдугаарт, ногоон хөгжлийн шилжилтийг хэрэгжүүлэх, гуравдугаарт, хүний нөөцийн шилжилтэд анхаарч, ирээдүйн хөгжлөө төлөвлөж байна. Монгол Улсын аж ахуйн нэгжүүд энэ удаагийн Шанхайн экспод дэлхийд танигдсан ноос, ноолуур зэрэг хөдөө аж ахуйн гаралтай бүтээгдэхүүнээс гадна уул уурхайн салбарынхаа хөгжил дэвшил, зах зээлд өрсөлдөх боломжийг өргөнөөр танилцуулж буй нь цаашид байгалийн баялгийн бэлтгэн нийлүүлэгчээс үйлдвэрлэлд суурилсан ханган нийлүүлэгчийн байр сууринд хүрэх зорилготой. Манай өвөг дээдсийн сургаалд “Монголын За бол Андгай” хэмээх сайхан үг байдаг. Бид хэлцэл бол хэлцэл, гэрээ бол гэрээ хэмээсэн зарчимд тулгуурлан хөрөнгө оруулагчдад ээлтэй эрх зүйн орчин, цахим нээлттэй засаглал, харилцан ашигтай хамтын ажиллагааг эрхэмлэсээр ирсэн. Бид Та бүхэнтэй харилцан суралцах, харилцан ашигтай түншлэн ажиллахад бэлэн байна гэлээ.
Ерөнхий сайд дараа нь “Шанхайн экспо”-д оролцож буй Монголын аж ахуйн нэгжүүдийн талбайгаар зочилж, амжилт хүслээ. Өнгөрсөн жилүүдэд манай улсын ноос ноолууран бүтээгдэхүүн, шингэн хүнс үйлдвэрлэгчид тус экспод оролцсон бол энэ жил 10 гаруй аж ахуйн нэгж үзэсгэлэнд оролцож байна. Монголын уул уурхайн үндэсний ассоциацийн гишүүн “Эрдэнэс Монгол нэгдэл”, түүний гишүүн “Эрдэнэс Тавантолгой” компани болон “Ньюком групп”, “Макс групп”, “Капитал Маркет Монгол” зэрэг компани ажиллаж байна. Үзэсгэлэнгийн үеэр Монголын уул уурхайн салбар, хөрөнгө оруулалт шаардлагатай төслүүдийн мэдээллээ хуваалцаж, ирэх жил болох “Mining week-MinePro 2025” арга хэмжээний сурталчилгааг олон улсад танилцуулах юм.
2018 оноос хойш жил бүрийн арваннэгдүгээр сарын 5-10-нд зохион байгуулагдаж буй Шанхайн экспо нь даян дэлхийн хамтын ажиллагаа, худалдааны шинэ боломжийг хамтдаа эрэлхийлэх үндсэн зорилготой. Энэхүү экспо нь хүнс, хөдөө аж ахуйн бүтээгдэхүүн, автомашин, ухаалаг үйлдвэрлэл болон мэдээлэл технологи, өргөн хэрэглээний бараа, эрүүл мэндийн бүтээгдэхүүн болон тоног төхөөрөмж, худалдаа үйлчилгээ гэсэн зургаан үндсэн хэсгээс бүрддэг. Түүнчлэн инновацын тусгай хэсэг, олон улсын үндэсний дүр төрхийг харуулсан үзэсгэлэнгийн тусгай хэсэг зэрэг нийт 15 чиглэлээр зохион байгуулагдаж байна.
Зургаан удаагийн экспо зохион байгуулахад 173 улс, бүс нутаг, олон улсын байгууллага оролцож, нийт 420 тэрбум ам.долларын бодит худалдан авалт, борлуулалтын гүйлгээ хийж, 2500 нэр төрлийн бүтээгдэхүүн, үйлчилгээ, инновац, дэвшилтэт шинэ технологийг танилцуулжээ.
-
Шударга мэдээ2023/02/01
ШӨХТГ: Савласан сүүний шошгололтын мэдээллийг шинэчилж эхэлжээ
-
Шударга мэдээ2023/11/21
Ирэх онд сургууль орчмын бүсийн 102 байршилд лед гэрлэн гарц хийнэ
-
Улстөр нийгэм2022/10/07
Төрийн захиргааны байгууллагуудад чанарын менежментийн тогтолцоог нэвтрүүлж, төр...
-
Цаг үе2021/12/03
Улаанбаатарт өдөртөө 4 хэм хүйтэн